Šedý dovoz elektra znamená potíže

Představte si modelovou situaci. Koupili jste si kávovar v kamenném obchodě s elektrem, ovšem po čase vám konvice kávovaru praskne. Jdete do obchodu, odkud jste dané zboží pořídili a odejdete s nepořízenou, protože konvice je náhradní díl a oni náhradní díly nevedou, s reklamací se musíte obrátit přímo na výrobce.

Takto můžete dopadnout, pokud byl model zakoupeného zboží vyroben exkluzivně pro zahraničního majitele prodejen elektroniky a do Česka se skrz oficiální distribuci nedováží. Jde o dovoz elektroniky z „šedého“ dovozu mimo oficiální zastoupení výrobce.

Ojedinělé případy s jasným vysvětlením

Mnoho výrobců chce mít kontrolu nad svými prodeji a odmítají spolupráci s internetovými obchody. Pokud chtějí prodejci výrobek zákazníkům nabídnout, musí ho obstarat v zahraničí. Vyhněte se nedorozuměním s pozdějším servisem a nakupujte elektro online. Při reklamaci můžete narazit na nejasnosti se značkou. Výrobce totiž značku pouze propůjčí tuzemskému řetězci s elektronikou.

shutterstock_112901404

Konec záruky elektroniky znamená obtíže

Prodejci elektra kvůli nízké ceně nakupují v zahraničí. V momentě, kdy přijde zákazník s reklamací a žádostí o náhradní díl, může odejít s nepořízenou. Pokud zákazník shání náhradní díl po uplynutí záruční lhůty, tedy po uplynutí 24 měsíců, věc se dále komplikuje.

V případě, že obchodník neuváděl při prodeji zboží něco jiného, nemá vůči zákazníkovi po uplynutí záruční doby žádné povinnosti. Bez vědomí oficiálních distributorů proudí na náš trh kuchyňské spotřebiče, počítače, fotoaparáty, televizory, mobilní telefony a tablety. Hlídejte si elektroniku, kterou kupujete, ptejte se a mějte na paměti, že pokud se zboží porouchá v záruční lhůtě, má obchodník povinnost reklamaci řešit.

 

Foto: shutterstock.com

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude nikdy zveřejněna.


*